fzs ...Baik itu datangya dari Allah SWT, buruk itu dari diri sendiri...: 1 Syawal 1432H

Tuesday, August 30, 2011

1 Syawal 1432H

Assalamualaikum wbt.

Salam Syawal buat semua umat islam di seluruh dunia saya ucapkan.. Walau muka tak bersua, tangan tak berjabat, kita tetap berada di bawah bulan yang sama..


Oh hoi hoii... Raya datang lagi bersama tora. Habis sudah puasa sebulan. Semoga ibadah kita semua diterima Yang Maha Esa. Amin..


Setiap tahun Syawalku (bukan bf nama Syawal ok tak lawak) bawak cerita berbeda gitu yaa..

Sebenarnya dalam hati ni xsepenuhnya rasa nak raya tu ada. Tak meresap dalam jiwa batin sanubari ini.. Sumpah rasa nak pose pose dan pose lagi.. Pose memang sangat the best lah kalau boleh memang nak peluk je tak nak bagi pergi eh janganlah tinggalkan daku sambil berlari lari anak berkejaran di tepi parit cikgu Shida gitunye pun aduhai kata ko. Siang tak rasa lapar (jimat duit xpayah susah g cari lunch asik sumbat mcd je tupun sebulan sekali belum tentu dalam setahun), n malam pulak ada terawih. Mane bulan2 lain ada. Seharusnyalah bulan2 lain patut ada rasa kejelesan disitu.. Pahala ibadat pulak berganda2 dapat. Sekarang ada lagi? Memang tak la..


Pagi-pagi Syawal haruslah rutin macam biasa dari dulu sampai belum kahwin, kalau tak baju2 melaram hah berlonggok tepi iron mintak hakak ni jugak tolong ironkan sebab malam2 sebelumnya bizi dgn hal lain tidur lewat bangun awal siap itu ini bagai. Memang tak sah la kan..
Makan n go to solatlah. Tapi tula, dah makan tahun jugak asiknye xdapatla nak buat ibadat sunat tu. So, rutin jugak xberubah cuma xg solat, pergilah ke dapur menghidangkan ini itu untuk santapan. Atas meja penuh memang dah xde ruang letak ape2 kecuali siku sebelah je sambil mata hintai yang mana berkenan dengan anak tekak.
Rasa insaf tiba2 datang tringatkan rakyat Somalia yang sekarang dilanda kebuluran. Kalau diorang dapat makan apa yang kita makan, tentulah hati dikerumuni kegembiraan sekaligus gembira juga untuk kita. Tapi ingatan tu tiba2 hilang sebab tiba2 adik datang menyergah lembut "kak long, bagi gelas tu..".




Pas kenyang, bersalaman bagai.. Mintak maaf atas salah silap untuk sepanjang tahun.. Maaf zahir batin..




Ok, sesi dalam rumah da hampir selesai. Sekarang saya ada press conference.. Sila bagi perhatian, fokus ya kamu kamu dan kamu yang paling tepi tu, kalau x memang dah kena hempuking dengan mic ni.. Sila bagi perhatian okeh.



"EHEM EHEM EH RENDANG TERLEKAT KAT KERONGKONG.. Saya dengan ini, dengan rendah diri yang sememangnya, minta maaf setulusnya atas segala apa jua perbuatan, percakapan yang menyakitkan, jiwaku tersentuh atas perbuatan mu gitu, dan apa sahaja yang boleh merencatkan proses perhubungan. Tak kira pada sesiapa sekalipun, sesungguhnya saya hanyalah insan lemah terkadang sengaja atau tak sengaja.. Maafkan saya dari hujung rambut hingga hujung kaki.. Maaf zahir batin. Salah silap harap diberi teguran terima kasih..."




Okay, iklan tulus hati saya dah tamat, bolehlah korang sambung balik makan kuih bangkit terus dari kerusi sebab nak gi duduk depan tv tengok citer rooney & drogba sesungguhnya sangat yang amatlah lawak sampai gelak xkuar suara n tisu digenggam erat untuk mengelap air mata yang tumpah tak boleh nak disimpan lagi sebab rasa tekanan perasaan yang menggunuing akibat ditinggalkan oleh seseorang eh eh..
Gelak dalam hati rasa cam nak terburai isi perut haruslah cover kat tetamu sambil menjeling dari dapur sebab buat refill..
Dapat pulak adik yang jenis funny bone memang sejibik zizan punya peel membuatkan daku aduh oh terpaksa berselindung dalam bilik sebab nak cover ketawa yang macam hape punya pasal buat malu je pakai dah ok sekali bukak mulut ketawa tak hengat memang mak mentua tengok terus reject nak buat calon menantu hah ko menangis kat situ tak ada guuunanya lagi tapikan dalam hati tekad nak ubah perangai cenggitu bia meced sikit insyaAllah...



Alhamdulillah, nak jugak berkongsi kegembiraan sebab tahun ni dapat 2 jubah orang bagi foc gitu memang sangat memahamilah diri ini dengan mendalamnya atas kecintaan terhadap abaya/jubah..
Haruslah dipakai 1st n 2nd day raya.....


Okay setakat ni je ceritaku sambil menghadap tat nenas n tak kuar beraya lagi ni mampu?.


Mood - xrasa sangat nak raya ni. Gambar pun ambik sekeping 2 je..

Memang dah cun dah kan tapi 2 kali imbas aduhainye pon nampak kaki la pulak xbesetokin yela dalam umah je pun. Tapi atas kemalasan nak crop, so xdelah hiasan wallpaper..


Lagi jumpa assalamualaikum sambil makan kueh ingatlah ku disini dengan sampul yang berisi cehwah..



SecubitSegenggam : layan lagu arwah Sudirman, dari jauh ku pohon maaf padamu lah.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...