fzs ...Baik itu datangya dari Allah SWT, buruk itu dari diri sendiri...: ((Video) : Berwuduk Cara Rasulullah

Friday, January 27, 2012

((Video) : Berwuduk Cara Rasulullah












Assalamualaikum... 

Dah lama sebenarnya nak upload vid ni tp asyiknyelaa lupa... Nak kate makan semut, xde pun.. Maybe xsedar ada gak telepas sekor dua dlm mknn ke mnuman ke.. Akibatnye lupa... Ishh ntah pape melalut ke laut.. 


Act nak cakap bout this osem video.. Yeah I know, as a muslim, nak solat wajibla berwuduk dulu kan.. Kalau x, x sah ibadat yang dikerjakan.. Xkshla nak solat ke, baca quran ke, or ape2 sahaja ibadat yang perlu berwuduk.. Sejak dari kecil lagi, kita diajar berwuduk untuk beribadat. Diajar rukun-rukun wuduk yang 6 itu, juga perkara-perkara sunat yang lain.. Tidak lupa juga diajar perkara yang membatalkan wuduk. 

Tapi pernahkah fikir, wuduk yang diambil selama ini adakah menepati piawaian yang ditetapkan.. (Ceh ayat..) Pernah x? Saya xpernah since saya jumpa video yang osem ni..Apa yang diajar, itulah dipraktikkan sehingga kini.. Banyak juga bahan2 bacaan yang mengajar kaedah berwuduk dengan betul.. Juga saya ambil kira semua tu..


Tata cara wuduk kekasih Allah.. Apa jua yang rasulullah buat, itulah berhak yang kita ikut. Model ikutan sepanjang zaman. 

Apa lagi, watch this video n practice in our prayers five times in a day for a lifetime, include other worships.


Do good, leave the bad ;)






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...