fzs ...Baik itu datangya dari Allah SWT, buruk itu dari diri sendiri...: Jobstreet's Xhibition @ Mid

Monday, October 11, 2010

Jobstreet's Xhibition @ Mid


Assalamualaikum... ;)

Dah lama tak berblog.. Internet takde tu yang susah..

Semalam hari sabtu saya berpeluang ke MidValley. Ada pameran Jobstreet.com MCTF '10 dan 13th Post Graduate Education Fair '10. Dilangsungkan pada 8 - 10 hb. Bersama 2 orang lagi my bff, kami menempuh lautan manusia semata-mata untuk masuk pameran tu..Ya Rabbi, manusia punyalah bersesak sesuk... Macam sardin dalam tu.. Saya kat tengah terkepit-kepit.. Tolong .. Tolong.. I kena kepit ni.. Saya jerit dalam hati sambil-sambil berusaha gigih tolak menolak sesiapa yang menghalang perjalanan saya..Haa hamik ko sape suh pijak selipar beta.

Memang tak rugi pergi coz sangat-sangat banyak info yang saya dapat. Cenderamata pun dapat. Tambah lagi kebestan tu..

Tak terhabis nak pusing satu pameran tu.. Kaki I dah bagi isyarat rehat... Lenguh cik kak..Destinasi seterusnya mestilah cari pit stop untuk makan.. Kami ke Rasamas sebab before xpernah lagi cuba hik hik..

Act, hari yang sama , kawan saya punya birthday.. Alang-alang pun celebrate sekali. Tapi  muka masing-masing kepenatan.. kesian dia.. Sampai je makanan, saya terus sambar air. 



birthday girl mahlu mahlu kuhcing

selamat hari lahir yang ke 21 buat kawanku Nor Nadiah binti Mansor
semoga panjang umur murah rezeki dan berjaya dalam hidup
semoga ALLAH SWT merahmati selalu amin ;)

semoga persahatan kita kekal selamanya..












Ok. Lepas sudah, kami ke surau yela tengok jam pun cepat je masa jalan yek. Dah nak Asar, Zohor belum lagi haishhh...
Sampai je, mak aiiiii biar betullllll.. Punyalah ramai manusia, sampai nak solat pun kena beratur nak masuk surau....bayangkan beratur kat ATM nak keluarkan duit sebab nak menderma, haa macam tulah beraturnya nak masuk surau..Punyalah panjang..

Lepas selesai tunaikan perkara wajib (sekali Asar terus senang), kami ke MPH. Tak sedar masa habis kat situ je. Baca buku sampai tak ingat, syok sangat.. 







Dari kiri diberi nama Nur Nadiah, dari kanan diberi nama Nor Nadiah. Nama ayah je berbeza.

saya beli buku ni.. saya syorkan setiap orang patut ada terutamanya bagi muslim. buatkan kita lebih berhati-hati semasa nak beli apa-apa nanti..



  Tengok jam alamak dah petang sangat. Puas cuci mata dalam MPH, berangkat ke ktm. 






Kitaorang datang berasingan, so saya yang sangat cerdik berbanding 2 orang lagi kawan saya tak beli terus tiket balik. Diorang dah beli awal so saya hye hye bye bye assalamualaikum dulu kat diorang sambil muka sedih cuak sebab dah tinggal sorang kepenatan nak beratur oh mamaku panjang nyerrrr lebih panjang dari kat surau tadi.

Pas beli, turun nak dapatkan driver tapi tengok tu...

saya di utara awak di timur..kabur sikit sebab jauh 2 batu.





eh eh, diorang tak gerak lagi. Maklumnya ktm ke seremban sangat-sangat lambat. Rasa-rasa saya beli tiket tadi dah nak dekat setengah jam yela asyik-asyik tengok jam.. balik lewat ni tak biasala ececeh dah sorang-sorang pulak tu. Ramainya orang.. Nasib way saya ke pelabuhan klang tak terlalu padat sangat.Diorang gerak je beberapa minit, driver saya pun sampai. oyehoyeh..

Sampai je rumah terus berkejar bilik air. Maghrib, tunggu saya duluuuuu......Jerit saya sekuat hati...

Setakat tu je, malam tidur awal dari biasa..Kaki lenguh berbaloi.


Assalam ;)

SecubitSegenggam : Twin I tak dapat join hari sabtu coz kerja, dia cakap nak pergi hari ahad. Tak dapat bayangkan.. Mesti separuh manusia kat bumi dia jumpa..Selamat menempuh..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...